Страхові компанії переглядають умови страхування для суден, що спрямовуються до України через Чорноморський коридор після виходу Росії із “зернової угоди”. За повідомленням Reuters з посиланням на джерела в галузі, міжнародні страхові компанії розглядають можливість заморозити страхові поліси для таких суден.
Ця угода раніше дозволяла безпечно експортувати зерно через Чорноморський коридор.
Крістіан Вінтер Крістенсен, операційний директор данської судноплавної групи Norden, зазначив, що більшість судновласників зараз утримуються від заходів в українські порти після російського рішення вийти із “зернової угоди”.
До цього моменту страхування було ключовим елементом для забезпечення постачань через Чорноморський коридор. Однак після рішення Росії покинути угоду, страхові компанії переглядають можливість продовження певного рівня покриття збитків у разі пошкодження суден.
Деякі страхові компанії можуть намагатися отримати перевагу, значно підвищивши ціни на страхові поліси для суден, що прямують до України. Інші компанії можуть зовсім припинити надавати страховий захист для цього напрямку. Зокрема, страховий ринок Lloyd’s of London вже зарахував Чорноморський регіон до списку високого ризику.
Ніл Робертс, керівник морського та авіаційного відділу Lloyd’s Market Association (LMA), зазначив, що річне страхування залишається в силі, але рейси до перелічених районів будуть розглядатися індивідуально. Це означає, що страхові компанії можуть звертатися до індивідуального аналізу ризиків перед наданням страхового покриття для суден, що прямують до Чорноморського регіону після виходу Росії із “зернової угоди”.
Росія 17 липня офіційно заявила про вихід із зернової угоди. В інтерпретації російського МЗС це означатиме “відсутність гарантій безпеки судноплавства та згортання гуманітарного коридору в північно-західній частині Чорного моря”.